Consultancy

Inbound marketing draait om:

  • het aantrekken van de juiste doelgroep met relevante en waardevolle content
  • het converteren van deze bezoekers naar leads
  • het opwarmen van deze leads naar sales qualified leads en vervolgens naar klanten
  • het blijven helpen van je klanten met de verschillende voordelen die hierbij ontstaan als gevolg

Inbound marketing is een ongoing proces, waarin je zonder de juiste kennis al snel de weg kwijt raakt. Om succesvol te zijn met inbound marketing, is het gebruik van marketing automation software van belang. Marketing automation software faciliteert onder andere in:

  • het doormeten en met elkaar verbinden van de verschillende stappen van inbound marketing.
  • bezoekers en leads geautomatiseerd van de juiste content op het juiste moment voorzien.
  • marketing en sales beter en efficiënter met elkaar laten samenwerken.

Hoewel inbound marketing (pull) vaak tegenover outbound marketing (push) wordt gezet, vullen de twee elkaar juist erg goed aan. Adverteren in de laatste fase voor iemand klant wordt kan voor steeds minder bedrijven uit. Met inbound marketing zorg je dat er mogelijkheden ontstaan om in eerdere fases te adverteren. Omdat inbound marketing gericht is op het stap voor stap begeleiden van een bezoeker door de buyer journey, geeft het ook veel inzicht in de ROI van verschillende soorten bezoekers.

De afgelopen jaren heb ik een werkwijze voor ontwikkeld, waarmee ik veel verschillende bedrijven heb geholpen om hun inbound marketing resultaten naar een hoger niveau te tillen. Hierbij werk ik altijd vanuit de gedachte dat alles meerwaarde moet hebben voor je doelgroep en een bijdrage moet leveren aan je marketing doelen.

Vanuit mijn rol als freelance inbound marketing consultant, help ik verschillende opdrachtgevers met het opstellen van de juiste strategie. Vervolgens neem ik mijn opdrachtgevers aan de hand bij de implementatie en met de uitvoering van deze strategie. Een strategie met heldere doelstellingen, waarvan de voortgang continu wordt gemeten aan de hand van de juiste KPI’s.

Kan ik jou helpen met het in gang zetten van de juiste inbound marketing werkzaamheden? Neem dan nu contact op voor een vrijblijvend gesprek en een voorstel op maat.

Uw naam (verplicht)

Uw e-mail (verplicht)

Onderwerp

Uw bericht