Over mij

Mijn naam is Jerrel Arkes (1985). Ik help sinds 2008 MKB+ en enterprise organisaties met het genereren en nurturen van meer en betere leads en subscribers. 

Hiervoor zet ik inbound marketing en content marketing in. SEO en marketing automation spelen hierbij vaak een belangrijke rol. Ik doe dit voor organisaties die geloven dat het bieden van zoveel mogelijk waarde aan hun doelgroep, dé lange termijn strategie voor succes is.

Ik heb deze rol vanuit verschillende digital marketing en inbound marketing bureaus uitgeoefend en doe dit momenteel als freelancer.

Daarnaast heb ik mijzelf gespecialiseerd in conversational AI en ben ik partner van het conversational AI platform ‘Cognigy’.

In mijn vrije tijd kan ik genieten van hardlopen, fietsen, muziek, Netflix en een lekkere whiskey of speciaalbiertje. 

Mijn ervaring

Eind jaren 90 ben ik begonnen met het bouwen van eenvoudige websites. Enkele jaren daarna begon ook mijn interesse in marketing, waarbij ik me in 2008 ben gaan specialiseren in SEO en inbound marketing. Ik was destijds student aan de Hanzehogeschool in Groningen, volgde daar de opleiding Communicatiesystemen, Multimedia en Vormgeving en liep stage bij qpmedia in Oldenzaal. Na mijn stage en afstudeeropdracht bij qpmedia, ben ik fulltime als SEO specialist en webbouwer bij qpmedia aan de slag gegaan.

Toen qpmedia in 2010 werd opgeheven, ben ik bij Traffic4u in Groningen aan de slag gegaan als SEO consultant. Ik heb hier bijna 2 jaar gewerkt, voordat ik bij De Nieuwe Zaak in Zwolle terecht kwam.

Bij De Nieuwe Zaak ben ik begonnen als SEO specialist. Hierbij was ik verantwoordelijk voor de SEO werkzaamheden van een aantal retailers, groothandels en A-merken. Na een jaar als SEO specialist voor De Nieuwe Zaak gewerkt te hebben, ben ik doorgegroeid naar de functie teamleider van het SEO team. Van SEO zijn we met het team naar inbound marketing gegroeid, waarmee mijn functie ook veranderde naar teamleider van het inbound marketing team. De verantwoordelijkheden die hierbij horen zijn de strategie, ontwikkeling, planning en het aansturen van het team. In dit team werken specialisten op het gebied van SEO, Social Media, lead generatie en content (marketing) en worden klanten geholpen met het maken van een content strategie, het uitvoeren van content marketing en andere inbound marketing werkzaamheden.

Na De Nieuwe Zaak ben ik kort werkzaam geweest als freelancer, waarna ik in 2016 managing partner ben geworden bij inbound marketing bureau WINNRS in Amsterdam. Bij WINNRS heb ik voornamelijk B2B organisaties (MKB+ en enterprise) geholpen met inbound marketing, content marketing, SEO en de onboarding van marketing automation software. In 2018 heb ik besloten om me weer voor 100% te focussen op waar ik de meeste energie uithaal. Dit is niet het opbouwen van een bureau, maar een volledige focus op het helpen van mijn opdrachtgevers.

Waar ik in geloof

Ik krijg er een kick van om een bepaalde groep mensen, over een bepaald onderwerp en met een bepaalde invalshoek, zo goed mogelijk te helpen en zoveel mogelijk waarde te geven. Ik geloof dat je hiervoor wordt beloond omdat dit ervoor zorgt dat mensen klant bij je willen worden.

Content marketing en inbound marketing zijn voor mij manieren of tactieken om dit in de praktijk te brengen. Ik geloof dat het bieden van waarde, of het nu gaat om je personeel, je klanten, je doelgroep, je relaties, de weg is naar succes. Dé manier om een succesvol bedrijf op te bouwen.

“Fall in love with your audience, not with your product or service”